1994年Sony BMG為Mariah Carey發行了第一張聖誕歌曲專輯〝Merry Christmas〞,裡面收錄了人們耳熟能詳的Christmas Songs。「All I Want For Christmas Is You」是這張當年造成轟動的專輯裡的第二首歌曲,曲風輕快。
但這次要介紹是由Against The Current所翻唱的版本,重新編曲過後跟原版相比多了些搖滾元素,歌詞也有稍做修改,聽起來別有一番風味,要說原版是經典的話,那麼這個版本就是創意了吧。

秋冬新品<br>週慶特惠


歌詞:

(Baby all I want for Christmas is you)

寶貝我聖誕節唯一想要的,是你

I don't want a lot for Christmas

聖誕節我的要求不多

There is just one thing I need

只有一件事,是我想要的

Don't care about the presents

我不在乎禮物

Underneath the Christmas tree

不在乎那些堆在聖誕樹下的禮物

I don't need to hang my stocking

我不必掛上襪子

There upon the fireplace

掛到壁爐上

Santa Claus won't make me happy

聖誕老人也無法讓我開心

With a toy on Christmas day

無法用個玩具逗樂我

I just want you for my own

對我而言,我只想要你

More than you could ever know

超過你所想像的

Make my wish come true

請讓我的夢想成真

Baby all I want for Christmas is you...

寶貝我聖誕節唯一想要的,是你..

You baby

是你寶貝

Oh I won't ask for much this Christmas

今年聖誕我要求的不多

I won't even wish for snow

甚至不要求它下雪

I'm just gonna keep on waiting

我只是一直等待著

Underneath the mistletoe

在槲寄生下面等待

I won't make a list and send it

不會列張清單

To the North Pole for Saint Nick

寄給北極的聖誕老公公

I won't even stay awake to

我甚至不會徹夜不眠的

Hear those magic reindeer click

等著聽那神奇的馴鹿聲響

'Cause I just want you for my own

因爲我希望今晚你在這裡

More then you could ever know

緊緊地抱緊我

Make my wish come true

這樣我就心滿意足了

Baby all I want for Christmas is you...

寶貝在這聖誕節我唯一要的是你

I just want you here tonight

我只希望今晚你在這裡

Holding on to me so tight

緊緊地抱緊我

What more can I do

這樣我就心滿意足了

Baby all I want for Christmas is you

寶貝在這聖誕節我唯一要的是你

You baby

是你寶貝

All the lights are shining

所有的燈光都在閃耀著

So brightly everywhere

到處都如此光亮

And the sound of children's

孩子們的歡笑聲

Laughter fills the air

充滿了整個空氣

And everyone is singing

每個人都在歌唱

I hear those sleigh bells ringing

我聽見雪橇鈴聲

Santa won't you bring me the one I really need -

聖誕老人,你不把我真正想要的帶來給我嗎

won't you please bring my baby to me...

祈求你能將我心愛的人帶來...

'Cause I just want you for my own

因為對我而言,我只想要你

More then you could ever know

超過你所想像的

Make my wish come true

讓我的夢想成真

Baby all I want for Christmas is you...

寶貝我聖誕節唯一想要的,是你...

I just want you here tonight

我只希望今晚你在這裡

Holding on to me so tight

緊緊地抱緊我

What more can I do

這樣我就心滿意足了

Baby all I want for Christmas is you

寶貝在這聖誕節我唯一要的是你

You baby

是你寶貝

All I want for Christmas is you

我聖誕節唯一想要的,是你

Babyy

寶貝~~

arrow
arrow

    sunandy 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()